Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Možnost odstoupení od smlouvy v případě vady

16.3.2017

Odstoupení od smlouvy

Dobrý den, Před 14 dny jsem si v AAA auto zakoupila automobil s tím, že byl v pořádku, funkční, prostě bez vad. Před třemi dny mi však na přístrojové desce začala svítit kontrolka servisu (i když ještě zbývalo 13.000 km) a dále kontrolka ABS. S autem jsem zajela do servisu, nechala ho "napíchnout" na diagnostiku s tím, že je třeba vyměnit elektrické rozvody, atd atd a bude to stát 20-30 tisíc Kč. S touto informací jsem se zastavila v již zmiňovaném AAA auto, kde mi řekli, že se mnou sepíší reklamaci, ale chtějí ode mě nacenění opravy včetně dílů a práce s razítkem a podpisem pracovníka daného autoservisu, ve kterém se zastavím, ale že do autorizovaného servisu jezdit nemám, protože by oprava byla moc drahá. V servisu mi řekli, že mi tento dokument vystaví, ale že jejich zkušenost s AAA auto není moc dobrá, že jejich pojišťovna tak vysokou částku odpovídající opravě neschválí a automobil sice na vlastní náklady nechají opravit, ale ne kvalitně a vada se prý projeví za nějakou dobu znova. Mě se toto jednání ze strany autobazaru nelíbí, abych pravdu řekla a chci se Vás tedy zeptat, zda je možné od smlouvy odstoupit, automobil vrátit a požadovat vrácení peněz. Děkuji za odpověď.

Vážená paní,

v případě, který popisujete, se nejedná o podstatné porušení smlouvy a nelze od ní tedy odstoupit, jelikož se jedná o vadu, kterou lze bez odkladu odstranit (což Vám taky autoservis nabídl). Momentálně nezbývá než čekat, jak se k situaci vyjádří AAA Auto a jejich pojišťovna. Každopádně máte nárok na bezplatnou opravu, takže by se případný rozdíl pojistného plnění a skutečné ceny opravy dal požadovat od AAA Auto. Pokud by v řešení této situace došlo k nějakému problému, můžete zadat případ společnosti Vaše nároky.cz k posouzení. Stačí zadat případ a podklady do našeho systému a na případ se podívají právníci a vyhodnotí další možné kroky.

S pozdravem

Vaše nároky.cz