Delší záruka? Obchodníci peníze vracet nechtějí

Připlatit si za delší záruku je určitě rozumné zejména u produktů, které Vás staly několik desítek či dokonce stovek tisíc korun. Je důležité si však dát pozor, za co skutečně dáváte peníze navíc. Může se totiž jednat jak o záruku, při které jsou záruční práva spotřebitele stejná, jako u klasické zákonem stanovené záruky, tak například o jakési pojištění, které Vám sice zaručuje bezplatnou opravu či servis, ale peníze za neopravitelnou vadu Vám již obchodník nevrátí.

Před dvěma lety se na nás obrátil klient, který si zakoupil pračku se sušičkou za několik desítek tisíc korun. U spotřebiče si pro jistotu připlatil delší záruku, která se oproti zákonem stanovené záruce měla prodloužit o tři roky. Jelikož byla pračka nekvalitní, což dokazuje nespočet reklamací, žádal po více než dvou letech majitel pračky o výměnu zboží. Prodejce však jeho požadavek zamítl s argumentem, že si příplatkem prodloužil pouze bezplatný servis. Celý spor nakonec skončil až u soudu.

Článek z denníku Právo, 21.4.2016

LIDÉ PLATÍ ZA DELŠÍ ZÁRUKU, ALE OBCHODY SE PAK KROUTÍ

 

Ikona Máte zájem o zasílání aktualit, tipů a rad?

Zpět na seznam
Novější: Dostala výpověď a na jejím místě se teď hřeje šéfova známá
Starší: Reklamace v roce 2016: 13 rad, na co máte právo