Aerolinky uměle navyšují délky letů. Chtějí se vyhnout zpoždění

Aerolinky začaly uměle navyšovat délku svých letů, aby mohly tvrdit, že létají na čas, i když mají zpoždění. Nový trik odhalila studie, srovnávající délky letů dnes a v minulosti a porovnávající časy jednotlivých dopravců. Vliv má ale i hustý provoz nebo vzdálenější ranveje.

Zpoždění letu je pro aerolinky vždy nepříjemnou záležitostí, ať už jsou nuceny kvůli němu vyplácet odškodnění, které se pohybuje mezi 250 – 600 € na osobu, nebo jim jen způsobuje špatnou pověst. Není proto divu, že se jim společnosti snaží předcházet. Stále častěji ale volí cestu umělého prodlužování délky letu, i když ten trvá ve skutečnosti pořád stejně dlouho.

Jak ukázala studie britské společnosti OAG, letecké společnosti uměle navyšují dobu některých letů, aby se vešly do intervalu, který je ještě možné označit za včasný přílet, i když reálně přiletí se zpožděním. Za takový interval je obecně považováno patnáct minut od příletu, uvedeného v letovém řádu.

Při srovnání délek letů mezi destinacemi dnes a před několika lety se ukázalo, že některé trasy zaberou aerolinkám více času. Letadla přitom létají stále stejnou rychlostí. „Rozdíly jsou vidět i na stejných trasách u různých dopravců, kteří ale létají se stejnými stroji,“ píší autoři studie.

Zjevně se tak jedná o nový způsob, jak se aerolinky snaží zlepšit svou image i v případě, že budou stále létat se zpožděním. Cestující takový trik navíc prakticky nemají šanci odhalit, a i kdyby ho odhalili, nic proti němu nezmůžou.

Autoři studie nicméně zároveň upozorňují, že důvodů pro prodlužování délky letů může být více. Hustota provozu ve vzduchu se například stále zvětšuje a podobně jako na silnicích může dobu přepravy ovlivňovat, také nová letiště mají ranveje a terminály od sebe mnohem více vzdálené, než bylo obvyklé v minulosti.

Zajímá vás téma odškodnění v letecké dopravě? Přečtěte si také….

Zrušený let: Kdy vzniká nárok na 250 – 600 €?

Nenechte se uchlácholit bagetou. Na co vše máte na letišti nárok?

Zpožděné, ztracené nebo poškozené zavazadlo? Máte nárok až na 38 000 Kč!

 

Ikona Máte zájem o zasílání aktualit, tipů a rad?

Zpět na seznam
Novější: Pojišťovna se vymluvila a nevyplatila pojistné plnění, klient se ale bránil
Starší: Stali jsme se zodpovědnou firmou