Pojišťovna se vymluvila a nevyplatila pojistné plnění, klient se ale bránil

Pan Ondřej našel v březnu 2016 svou sklepní kóji v panelovém domě vykradenou. Měl tam spoustu věcí a hodnota všeho, co zmizelo, byla skoro dvacet tisíc korun. Samozřejmě ihned zavolal policii a vše nahlásil i pojišťovně. Už několik let si totiž platil pojištění domácnosti a pojištění odpovědnosti za škodu a myslel si, že se mu to tentokrát zúročí. Všechno ale bylo jinak.

„Každoročně jsem za pojistné platil necelých sedmnáct set korun v domnění, že až se něco stane, zjednoduší mi to situaci. V tomto případě jsem očekával, že mi pojišťovna odcizené věci proplatí, protože se na takovou situaci smlouva vztahuje, moje žádost ale byla zamítnuta,“ vzpomíná pan Ondřej.

Pojišťovna mu oznámila, že podle ní nedošlo k destruktivnímu vniknutí do sklepa, což znění smlouvy vyžaduje, a tudíž nemá nárok ani na korunu. Třikrát se pokusil proti takovému rozhodnutí pojišťovny odvolat, protože byl přesvědčen, že na peníze nárok má, ale neuspěl. Obrátil se proto na právníka společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá pomocí poškozeným klientům pojišťoven a dalších institucí.

Právník případ prostudoval a poslal pojišťovně výzvu k zaplacení pojistného plnění, na které měl pan Ondřej nárok.

Ze záznamu policie je zřejmé, že zloděj použil k překonání dveří neznámý předmět a vypáčil je, k destruktivnímu vniknutí tedy došlo. Navíc jsou ale ve smlouvě uvedeny tři situace, kdy vzniká nárok na pojistné plnění, a jen jedna z nich obsahuje podmínku destruktivního vniknutí,“ vysvětluje okolnosti případu právník.

Že se ze strany pojišťovny jednalo o pouhý úskok a snahu ušetřit je zřejmé, pojišťovna totiž hned po zapojení právníka panu Ondřeji všechny jeho peníze vyplatila.

Tento případ přitom není ojedinělý, pojišťovny často slovíčkaří a sází na to, že klienti se za svá práva nebudou bít. Setkal jsem se třeba s případem, kdy pojišťovna odmítla vyplatit pojistné plnění za úraz, protože lékařem bylo zranění definováno jinak, než jak bylo pojmenováno v pojistných podmínkách, jednalo se přitom o tentýž úraz,“ vzpomíná právník s tím, že klienti by se neměli nechat prvním zamítnutím pojišťovny zastrašit.

 

Nezaplatila vám pojišťovna?

Pomůžeme vám získat peníze, na které máte nárok. Stačí vyplnit dotazník a případ zdarma posoudíme.

Zpět na seznam
Novější: Pojišťovna zamítla vyplatit pojistné plnění, nehoda se údajně stala jinak
Starší: Aerolinky uměle navyšují délky letů. Chtějí se vyhnout zpoždění