Povinné ručení – skvělý business pro pojišťovny!

Stále přibývá případů, kdy pojišťovny neoprávněné krátí pojistné plnění. K tomuto kroku přistupují zejména v případě pojistného plnění u povinného ručení. Jedná se však o krok nezákonný, který se klientům těchto pojišťoven samozřejmě ani trochu nezamlouvá. Ti odvážnější se už rozhodli, že to nenechají jen tak a budou se s pojistnými domy soudit. Dobrá zpráva je, že valná většina z nich je u soudu úspěšná a pojišťovny tak musí vyplatit celou částku, ať už chtějí či nikoliv.


Pojišťovny se spoléhají na to, že se jejich poškození klienti smíří aspoň s tím něčím, co jim pojistné domy uhradily, a že se na ně s žalobou nebudou obracet. Tato hypotéza jim však příliš nevyšla. V tuto chvíli totiž leží u soudů po celé České republice více než 2 tisíce žalob, které byly podány právě poškozenými klienty pojišťoven. Soudy dávají ve většině případů za pravdu poškozeným řidičům a ne pojistným domům.

Takových klientů, kteří se nebojí ozvat, tak přibývá. Pojišťovny se však nařčení z nezákonného krácení pojistného plnění brání. Uznávají, že k němu sice přistupují, ale nikdy se nejedná o paušální krácení, nýbrž o to, že jejich kroky jsou zcela odůvodněné a krácení je tak v naprostém pořádku. Jako příklad takového odůvodnění uvádějí nepřivolání policie na místo nehody, nepřiměřeně drahé náhradní díly či třeba prošlou technickou kontrolu. Tyto obhajoby jim však ve většině případů k ničemu nejsou a pojistné domy musí ve finále poškozeným vyplatit celou částku. Na pováženou je třeba i to, že pojišťovny kupříkladu v Německu vyplatí na pojistném z povinného ručení až 98 %, kdežto české pojišťovny jen něco málo přes 50 %. Na místě je otázka, proč zde opět máme tak velký rozdíl v jednání tuzemských pojišťoven a pojišťoven našich západních sousedů. Proč se mohou pojistné domy jen o několik kilometrů dál chovat ke svým klientům slušně a s respektem, zatímco cílem těch tuzemských je, lidově řečeno, namastit si kapsu na úkor druhých? Odpověď je jednoduchá - my jim to dovolíme…
Rozhodně však není zapotřebí házet flintu do žita - i touto problematikou se totiž společnost Vaše nároky.cz zabývá. Případy jsme schopni řešit i zpětně, jelikož se na ně vztahuje delší promlčecí lhůta. A tak jako v ostatních oblastech, v nichž občanům pomáháme, i v této se klient vyhne stresu, zbytečným nákladům a složité administrativě.

Zpět na seznam
Novější: Soud rozhoduje o tři a půl roku starém pádu na chodník
Starší: Konečně by nám mohly pojišťovny proplácet škody v plné výši!