Slibem nezarmoutíš aneb Když pojišťovny nezákonně krátí pojistné plnění

Stále přibývá případů, kdy pojišťovny neoprávněné krátí pojistné plnění. K tomuto kroku přistupují nejen v případě pojistného plnění u povinného ručení, ale také například u majetkového pojištění. Jedná se však o krok nezákonný, který se klientům těchto pojišťoven samozřejmě ani trochu nezamlouvá.


Pojišťovny se spoléhají na to, že se jejich poškození klienti smíří aspoň s tím něčím, co jim pojistné domy uhradily, a že se na ně s žalobou nebudou obracet. To se však těžce přepočítaly.
Po celé České republice leží u soudů až 2,5 tisíce žalob, které byly podány právě poškozenými klienty pojišťoven. Soudy dávají ve většině případů za pravdu právě jim a ne pojistným domům. Takových klientů, kteří se nebojí ozvat, tak přibývá. Pojišťovny se však nařčení z nezákonného krácení pojistného brání. Uznávají, že k němu sice přistupují, ale nikdy se nejedná o paušální krácení, nýbrž o to, že jejich kroky jsou zcela odůvodněné a krácení je tak v naprostém pořádku. Jako příklad takového odůvodnění uvádějí nepřivolání policie na místo nehody, nepřiměřeně drahé náhradní díly či třeba prošlou technickou kontrolu. Tyto obhajoby jim však ve většině případů k ničemu nejsou a pojistné domy musí ve finále poškozeným vyplatit celou částku.
I touto problematikou se společnost Vaše nároky.cz zabývá. Případy jsme schopni řešit i zpětně, jelikož se na ně vztahuje delší promlčecí lhůta. A tak jako v ostatních oblastech, v nichž občanům pomáháme, i v této se klient vyhne stresu, zbytečným nákladům a složité administrativě.

Zpět na seznam
Novější: Přivezla si i vaše babička ze zájezdu předražené hrnce? Obraťte se na nás!
Starší: Obchodníci mnohdy zkoušejí neoprávněné praktiky, na které doplácejí jejich zákazníci