Soud poprvé dal za pravdu poškozeným klientům zkrachovalé cestovní agentury – pojišťovna musí zaplatit plnou výši neuskutečněného zájezdu

Klienti zkrachovalých cestovních agentur, jejichž zájezd se nekonal, mají šanci získat své peníze zpět, přestože je pojišťovna odmítla vyplatit.


Před dvěma týdny se tak poprvé stalo v Praze, kde soud dal za pravdu poškozeným manželům, kteří si pořídili zájezd do Bulharska u cestovní agentury I. Parkam Holidays, jež ale zkrachovala ještě před tím, než poškození na zájezd odjeli. Přestože byla cestovní kancelář pojištěná proti úpadku, poškozený pár dostal od pojišťovny Generali pouhých 58% ceny s odůvodněním, že cestovní kancelář byla "podpojištěná". Jak však tvrdí sama Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, smluvní pojišťovna dané cestovky nemá právo snížit pojistné plnění klientům zkrachovalé cestovní kanceláře. Pojišťovna může následně vymáhat náhradu škody na cestovní kanceláři. Advokátka poškozených manželů věří, že soudy rozhodnou podobně i v případě dalších klientů, kteří se budou domáhat svých nároků na náhradu škody.

Zpět na seznam
Novější: Obchodníci mnohdy zkoušejí neoprávněné praktiky, na které doplácejí jejich zákazníci
Starší: Stovky nespokojených řidičů soudících se kvůli náhradě škody na vozidle již uspěly – pojišťovny musí platit