Frankfurtská tabulka slev
Sezóna letních dovolených a zájezdů se každým rokem opakuje, a přestože si všichni přejeme si na dovolené především odpočinout, někdy se nějaká ta komplikace zkrátka vyskytne.
V Německu v roce 1985 byla přesně pro tyto případy vydána tzv. Frankfurtská tabulka slev, která poměrně podrobně zohledňuje přiměřené slevy v nejvíce problematických oblastech cestovního ruchu. A to až do výše 50 % z celkové ceny zakoupené dovolené nebo zájezdu.
Které oblasti Frankfurtská tabulka slev obsahuje?
- Nedostatky v situování ubytování,
- ztrátu času při nutném stěhování,
- rozdílný druh pokoje, než jaký byl objednán (zaplacen),
- nedostatky ve stravování,
- problémy s bazénem,
- chybějící střediska a další nedostatky,
- nedostatky ve vybavení pokoje,
- nefungující zařízení na pokoji,
- nedostatky v dopravě,
- nedostatky v úklidu pokoje,
- rušení na pokoji,
- služby delegátů a průvodců.
Touto tabulkou slev se v Německu při odškodňování klientů řídí cestovní kanceláře i soudy. V České republice Frankfurtská tabulka slev zatím platná není. Je ale přinejmenším dobré vědět, co vše v případě problémové dovolené, zájezdu a podobně může klient reklamovat a uplatňovat tak nárok na odpovídající náhradu škody.
Chcete konkrétní čísla? Podívejte se na podrobnější rozpis Frankfurtské tabulky slev.