Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Autobazar se zříká odpovědnosti za vadu na voze

23.5.2018

Škoda na vozidle

Dobrý den, před měsícem jsem zakoupil automobil z autobazaru. Po měsíčním užívání vozu a najetých cca 1000km se projevila nadměrná spotřeba oleje. V kupní smlouvě je uvedeno, že kupující kupuje vozidlo s rizikem, že se na vozidle mohou vyskytovat i jiné vady (zjevné či skryté) a že prodávající nepřebírá za tyto vady žádnou odpovědnost. Je možné po autobazaru i přesto požadovat finanční vyrovnání za opravu vozu nebo odstoupení od smlouvy? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

pokud jste automobil kupoval v pozici spotřebitele (což se v autobazaru dá očekávat), můžete práva z vadného plnění uplatnit do 24 (respektive v případě zkrácení této doby ve smlouvě nejméně do 12) měsíců. Zároveň je však nutno konstatovat, že prodávající nebude odpovídat za závady, které na použité věci odpovídají míře používání a opotřebení. V opačném případě se můžete domáhat odstranění závady, popřípadě slevy z kupní ceny. Odstoupení od kupní smlouvy byste se mohl domáhat až v případě opakovaného výskytu stejné závady (tedy pokud byste stejnou vadu musel 3x reklamovat) nebo výskytu alespoň 4 různých závad najednou. Zároveň je nutno uvést, že ze strany prodávajícího se nelze předem zprostit jakékoliv odpovědnosti za jiné, nespecifikované závady na vozidle.