Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Kupující požaduje navrácení peněz za zakoupený iPhone

13.6.2018

Reklamace

Dobrý den, mám menší problém. Prodal jsem jedné osobě iPhone 7 s tím, že byl v dokonalém stavu. Kupujícímu jsem řekl, ať si prohlédne mobil ze všech úhlu, ať si zkontroluje funkčnost telefonu. Kupujícímu telefon vyjověl, podali jsme si ruce, zaplatil za ní částku 12 tisíc a den na to mi volá a píše přes email, že chce vrátit peníze, protože jsem mu prodal necuknční iphone se špatnou gps. Nefungovala mu GPS lokalizace. Tenhle problém jsem s tímto mobilem nikdy předtím neměl a peníze mu vrátit nechci (myslím, že si problém způsobil sám). Dotyčný kupující na mě chce podat trestní oznámení. Prodím, co mám dělat? PS nejsem podnikatel. Díky

Vážený pane

V případě, že jste mobil prodával přes internet má kupující stejná práva jako při jakémkoliv jiném nákupu, tzn. že může do 14 dnů od koupě odstoupit od kupní smlouvy. Další možností je, že se jednalo o vadu skrytou (nefunkční gps není při běžném ohledání nejspíše zjistitelná), nicméně nepodstatnou, čili je zde i možnost se dohodnout s kupujícím na přiměřené slevě z kupní ceny, popř. se můžete sejít a pokusit se gps opravit.

S pozdravem

Vaše nároky.cz