Reklamace/e-shopy:Nárok na odstoupení od smlouvy zakoupeného vozidla
10.5.2018
Dobrý den, koupili jsme auto v bazaru. Centrální zamykání nefungovalo. Na doraz,proč, mi prodejce oznámil,že je tam slabá baterka,že ji stačí vyměnit, ale že nemají,že si ji musím koupit. Několikrát jsem se ujišťovala,jestli po výměně baterky bude fungovat. Odpověď zněla,že ano. Auto jsme tedy koupili. Hned jsme jeli koupit baterku a vyměnili ji. Bohužel, ani po výměně centrál nefunguje. Dveře řidiče jdou otevřít klíčem,ale ostatní dveře zůstanou zamčené. Po odemčení spolujezdcových dveří,se teprve odemknou všechny dveře. To stejné platí při zamykání. Když jsme to prodejci oznámili,že chceme aby to dal do pořádku,reklamaci nám rovnou zamítl. Dále jsme zjistili,že r.uvedení do provozu uvedl 2003,ale v tech.průkazu je březen 2002. Je vůbec tedy smlouva platná? A jak dál postupovat? Máme nárok na odstoupení od smlouvy,je li vůbec platná? Děkuji za radu,přeji hezký zbytek dne, Břusková
Dobrý den,
v případě, že jste nebyl dostatečně informován o stavu vozu, jedná se o porušení smlouvy, Vám zakládá nároky z vadného plnění, podle míry porušení smlouvy jde o nárok na slevu z kupní ceny vozu, opravu, dodání jiného vozu v podobné výbavě a ceně, popř. odstoupení od smlouvy. Je třeba posoudit, co bylo sepsáno v kupní smlouvě a pokud o stavu nebylo informováno ani v ní, ani při koupi v popisu vozu, popř. na internetu, náleží Vám výše popsaná práva. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží. Poskytl-li podnikatel spotřebiteli klamavý údaj, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do tří měsíců ode dne, kdy se o tom dozvěděl nebo dozvědět měl a mohl.
Těchto práv je nutné se nejdříve domáhat přímo u prodejce a pokud ten situaci odmítne napravit, nezbývá než se Vašich práv domáhat soudní cestou.
Zpět do Reklamace/e-shopy