Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Naúčtování sankce za opotřebení při odstoupení od smlouvy

25.6.2018

Odstoupení od smlouvy Sance za odstoupení od smlouvy

Dobrý den, koupili jsme segway přes e-shop a v popisu se udával určitý počet km dojezd. Postupovali jsme podle návodu, někilokrát plně nabili baterii a s osobou. která měla daleko méně kg otestovali. Dojezd byl ani ne poloviční. Rozhodli jsme se tedy vrátit. Prodejce požaduje odečtení 5% z ceny za opotřebení a nechce proplatit poštovné. Na co máme v tomto případě nárok. Vraceli jsme z důvodu nepravdivých údajů. Děkuji Eva S.

Dobrý den,

podle § 2165 občanského zákoníku máte právo jako spotřebitelé reklamovat výrobek v záruční době 24 měsíců, pokud se na něm vyskytnou vady. Ve Vašem případě se pravděpodobně nejedná o reklamaci opotřebení, které se vyskytlo až užíváním, ale tato vada byla přítomna již v okamžiku převzetí zboží, proto byste měli mít právo uplatnit reklamaci. Otázka posouzení doby a příčiny výskytu vady však náleží odborníkovi