Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Nedodržení 30 denní reklamační lhůty

8.11.2016

Nedodržení reklamační lhůty

Dobrý den, sušičku jsem zakoupila 18.2.2013 s prodlouženou zárukou do roku 2018.Je již po několikáté v pozáruční opravě. 10. 5. 2015 byla vyměněna část předního panelu. 24. 7. 2016 si ji odvezli do servisu,protože bylo prádlo i po třech hodinách sušení stále mokré. Po jejím navrátu však během prvního sušení praskl řemen. Od té doby je sušička v servisu. Doba již překročila 30 dní. Opravář sám mě o ničem neinformuje. Na mé telefonáty odpovídá, že ji zrovna opravuje (už 5x). Pojišťovna, u které máme zaplacenou záruku, mi tvrdí,že na reklamaci opravy se 30denní lhůta nevztahuje a oni s tím nemají nic společného. Elektroservis od nich totiž žádné peníze na opravy nežádá. Jak dále postupovat? Odstoupit od smlouvy asi nemohu a já potřebuji prát a sušit i za špatného počasí. Prostory na sušení na vzduchu nemám, proto jsem si koupila sušičku. Děkuji za odpověď

Dobrý den,

zde záleží na konkrétním ustanovení v obchodních podmínkách. Třicetidenní lhůtu na vyřízení reklamace si mohou protistrany ujednat delší. Proto bych doporučil řádně prostudovat obchodní podmínky. Nicméně pokud by lhůta byla skutečně 30 dnů a prodávající reklamaci do této doby nestihl, považuje se výše uvedené za podstatné porušení smlouvy a máte tak právo od smlouvy odstoupit.