Právo na vaší straně

Bydlení: Nedoplatek za elektřinu

14.5.2015

Nesprávné vyúčtování služeb

Dobrý den potřeboval bych poradit. Bydlel jsem v podnájmu a měl jsem elektřinu přes společnost Č... Po ukončení nájmu jsem zrušil smlouvu s Č.... a majitel bytu si tam elektřinu přihlásil na sebe. Mě po vyúčtování přišel nedoplatek na cca 6000kč, část jsem již zaplatil,ale platím podle svých možností a nyní je částka cca 3400kč. A problém spočívá v tom že veškeré upomínkové emaily od Č... a předávání právní firmě atd. zasílají i majiteli bytu,ve kterém jsem byl v nájmu. Je to pro mě cizí člověk, a stále mi volá že mu přišel takový a takový email s mým dluhem. Chtěl bych vědět zda na to má Č.. právo,když dluh je pouze na mou osobu a jestli mohu požadovat nejakou finanční kompenzaci,nebo minimálně smazání zbytku dluhu. Děkuji za brzkou odpověď s pozdravem Jiří T.

Dobrý den,

obávám se, že v tomto případě nemáte nárok na nějakou finanční kompenzaci. O určitý zásah do Vašich osobních údajů se jistě jedná, avšak tento určitě nedosahuje takové intenzity, že by Vám k odčinění takového zásahu byl nucen Č.. jako správce osobních údajů poskytnout přiměřené zadostiučinění v penězích. K takovému zásahu zcela jistě postačí například omluva ze strany spol. Č...

Samozřejmě však můžete spol. Č.. požádat, aby veškerou korespondenci zasílala na Vaši adresu, nikoliv na adresu bytu, ve kterém jste byl v nájmu.

Je však také pravděpodobné, že korespondenci zasílají vlastníkovi bytu oprávněně, a to pokud bylo ve smlouvě o dodávce elektřiny založeno ručení vlastníka bytu za nedoplatky nájemce, tedy Vás.

Zpět do Bydlení