Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Nefunkční automatická převodovka

31.7.2017

Reklamace automobilu

Dobrý den, chtěl bych poprosit o Vaši radu, jak dále postupovat. Je to asi měsíc, co jsem si koupil automobil za zhruba 100 tisíc s tím, že mi byly vysvětleny závady na vozidle, s čímž jsem souhlasil podepsáním a odkoupením auta. Posléze (zhruba 3t km) jsem zjistil, že automatická převodovka není ve stavu, jakém psal prodejce v inzerátu, tedy naprosto funkčním. Kontaktoval jsem poté prodejce a ten mě slušně řečeno poslal do háje s tím, že jsem na to měl čas během času ,kdy jsem si auto odvezl a přepisem. Vymluvil se na to, že podobné problémy má s autem i on a řeší sám (prostě si to platí). Díky této vadě se vozidlo stává v podstatě nepojízdným, protože další jízda může poškodit další díly na voze (diferenciály, náhony,...). Děkuji za posouzení

Vážený pane,

Váš případný nárok vůči prodávajícímu by bylo třeba posoudit s přihlédnutím ke konkrétním dokumentům. Tedy kupní smlouvě a protokolu o stavu vozidla, pokud byl při předání sepsán. Pokud se vady projevili až po určité době, je klidně možné, že v době prodeje vozidla opravdu neexistovali. Dle občanského zákoníku platí domněnka, že pokud vady vznikly do půl roku od předání vozidla, existovaly již při předání, pokud prodávající neprokáže opak. Jestliže proběhla Vaše reklamace po době delší než půl roku, je Vaše šance na úspěch minimální. Pokud se jedná o kratší časový úsek, neváhejte nám zadat případ se všemi podklady. Váš nárok posoudí naši spolupracující právníci.

S pozdravem Vaše nároky.cz