Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Neinformování spotřebitele o vyřízené reklamaci

5.5.2017

Reklamace zboží

Dobrý den chci se zeptat reklamoval jsem kameru GoPro hero 5 nejnovejsi typ za nejakych cca 15 tisic dal jsem si to na splatky s kamerou jsem jednou natacel a pak musela na reklamaci 11.3.2017 jsem ji reklamoval dnes je 14.4.2017 a nikdo mi neposlal sms ze kamera je k vyzvednuti a opravena tak se chci zeptat jak je to s tou 30 denni lhutou na opravu zbozi a jak se zachovat kdyz mi pracovnik rekne ze kamera uz tam lezi napriklad od 5.4.2017 ale zadna sms mi neprisla jak se zachovat dekuji moc za odpoved

Vážený pane

Navzdory poměrně rozšířené představě, že spotřebitel se má „starat sám“, rozhodl Ústavní soud ČR i Nejvyšší soud ČR o tom, že povinnost prodejce spotřebitele o vyřízení reklamace informovat lze dovodit ze zákona. Teprve vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět. Fakticky vyřízená, avšak ve lhůtě 30 dnů neoznámená reklamace se považuje za nevyřízenou, čímž je spotřebiteli dána možnost odstoupit od kupní smlouvy, popřípadě žádat výměnu či slevu.

S pozdravem

Vaše nároky.cz