Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Nepřiměřená sleva z ceny

14.7.2017

Reklamace zboží z internetu

Dobrý den, prosím o pomoc, na web. portálu vinted.cz jsem prodala kabelku - bez vad (mám nafocené), paní tašku v pátek přijala a až v neděli mi napsala, že je taška poškozená. Zaslala i fotku. K poškození došlo zřejmě běhen přepravy, ale vzhledem k tomu, že paní nechce využít reklamace u české pošty, napadlo mě, zda vadu nezpůsobila úmyslně. Nyní po mně totiž vyžaduje naprosto nepřiměřenou slevu nebo vrácení peněz, při čemž mě nutí uhradit jí náklady. Mám povinnost něco z toho, co po mně chce, udělat? Jak můžu danou situaci řešit? Děkuji moc a přeji pěkný zbytek dne. S podzravem, Leona Foglová

Vážená paní Foglová,

Jelikož máte fotodokumentaci kabelky před jejím odesláním, máte k dispozici důkaz o tom, že byla kabelka v pořádku. U použitého zboží je vytýkání vadného plnění většinou problematické, nejlepší radou je tak doporučit kupující se obrátit na Českou poštu a dále věc neřešit. Jestliže byla kabelka poškozená, když ji kupující přebírala, mohla ji odmítnout převzít, poškození muselo být patrné i z obalu kabelky.

S pozdravem Vaše nároky.cz