Právo na vaší straně

Letecká doprava: Nestihnutý navazující let

31.7.2017

Nestihnutý let

Dobrý den, při zpáteční cestě z SJU do VIE (s přestupem v MIA a LHR) se nám stalo, že jsme nestihli nastoupit do letadla směr MIA, i když jsme byli 2 hodiny před odletem na letišti. Bohužel se nešlo odbavit přes kiosek, tak jsme se postavili do fronty na check-in. Protože fronta byla dlouhá, tak jsme se k přepážce dostali až 1 hodinu před odletem. Tam jsme narazili asi na nejpomalejšího zaměstnance, který si s námi (bylo nás pět) nevěděl moc rady a pořád sháněl svého nadřízeného. Nakonec nám po půl hodině odbavil zavazadla a vytisknul palubní letenky. Protože mi dal palubenky na celou zpáteční cestu, tak jsem si až před security všimnul, že mi chybí palubenka do MIA pro dceru. Musel jsem se vrátit zpátky k check-inu, kde mi ji na třetí pokus vytiskl. To bylo 20 min. do odletu. I přes veškeré úsilí jsme dorazili ke gatu 10 min. před odletem, ale bohužel nás něchtěli pustit do letadla. Poté más dali na čekačku na další let do MIA, kde bychom měli jen 30 min. na přestup. Jako na potvoru měl let do MIA zpoždění právě těch 30 min a tak jsme let do LHR nestihli. Naštěstí na přepážce AA se o nás postarali a dali nám hotel s tím, že odletíme další den večer. Nakonec jsme do VIE přiletěli s 24 hodinovým zpožděním. Jsem samozřejmě rád, že všechno nakonec dobře dopadlo, ale zajímalo by mě, čí to vlastně byla chyba a jestli bychom měli nárok na odškodné. Předem děkuji za odpověď. K.V.

Vážený pane,

Vámi popsaná situace je politováníhodná, nelze na ni však vztáhnout Nařízení EU, které se zabývá odškodněním v případě zpožděných letů. Dlouhá fronta je okolnost, kterou samozřejmě nelze vždy dost dobře předvídat, ale aerolinka za ni ani za zaměstnance letiště není nijak odpovědná. Z Vašeho popisu vyplývá, že žádný let neměl zpoždění více než 3 hodiny a nárok na odškodnění tak bohužel nemáte.

S pozdravem Vaše nároky.cz