Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Neuznaná reklamace bot

10.8.2016

Neuznaná reklamace

Dobrý den, chtěla bych požádat o radu ohledně reklamace bot. Můj syn si koupil kotníkové kožené boty. Po roce a čtvrt jednou přišel ze školy, že má mokré nohy. Když boty sundal, byla podrážka napříč celá prasklá a na druhé botě částečně naprasklá. Při reklamaci mi paní, která měla na starost likvidace reklamací řekla, že místo, kde je podrážka prasklá, je oslabené našlapováním, proto prasklo a že mi reklamaci neuzná. Prý jsou rozbité opotřebováním. Nebyla mi ani schopná říct, co tedy syn udělal špatně nebo jak v botách chodit, aby se to nestalo. Boty stály přes dva tisíce a syn v nich chodil pouze do školy a ze školy. Chtěla bych dát stížnost na chování této likvidátorky, její přístup a reklamaci dále řešit. Tuto reklamaci jsem musela samozřejmě ukončit, abych dostala boty zpět a mohla si je nafotit. Děkuji za pomoc a přeji hezký den M.K.

Dobrý den,
jestliže by se skutečně jednalo o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nebylo by možné uplatnit právo z vady, která se u zboží vyskytne.
Jestliže by se jednalo o odstranitelnou vadu, máte právo na její odstranění bez zbytečného odkladu. V případě, že vadu není možné odstranit, máte právo na výměnu věci. Pokud by se opakovaně objevovala stejná vada, je možné odstoupit od smlouvy v případě, že se vada objeví znovu po její dvojí opravě. Obchodník by Vám měl v takovém případě vrátit peníze.
Určitě se pokuste situaci řešit ještě jednou reklamací u obchodníka, a můžete samozřejmě podat stížnost na přístup zaměstnankyně u vedení společnosti. V případě, že s reklamací znovu nebudete úspěšná, doporučujeme Vám projevit písemný nesouhlas se zamítnutím reklamace a následně by bylo vhodné si zajistit znalecký posudek. Tak bude zjištěno, zda se jedná o běžnou vadu způsobenou opotřebením, či nikoliv, a následně můžete uplatňovat svůj nárok soudní cestou. Pokud by znalec konstatoval, že se vada na věci nevyskytla jejím opotřebováním, nýbrž se jednalo o vadu výrobní, skrytou, která se na věci vyskytla až jejím užíváním, veškeré náklady na soudního znalce či na případné soudní náklady by hradil obchodník.
Jestliže máte podezření na nesprávný postup obchodníka v případě Vaší reklamace, můžete také zvážit podání podnětu k České obchodní inspekci, která Váš případ prošetří, a pokud by dospěla k závěru, že došlo k porušení povinností ze strany obchodníka, byla by mu udělena pokuta.