Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Neuznanou reklamaci neplatí spotřebitel

8.12.2016

Neuznaná reklamace

Dobry den, zajimala by me nasledujici vec. Zakoupil jsem v kamennem obchode pracku. Pracka je stale v zaruce. Pracka od pocatku vydava pri urcitych programech takove zvlastni zvuky a rekl bych, ze nova pracka za 10 000Kc, ktere stala, by zadne nezadouci zvuky vydavat nemela. Problem je nasledujici. Pracka neni predmet, ktery by clovek vzal a vezl ho k reklamaci na prodejnu, tudiz bude muset prijet nejaky technik. Nicmene mi bylo sdeleno, ze ve chvili, kdy technik zavadu neuzna, respektive reklamace nebude uznana, tak jeho vyjezd budu muset zaplatit. Zajima me tedy, jestli jsem opravdu jako spotrebitel povinen pri neuznane reklamaci onoho technika zaplatit? Dekuji za odpoved

Dobrý den,

podle judikatury Nejvyššího správního soudu ČR (3 As 11/2005) platí, že pokud prodávající v jím vydaném reklamačním řádu stanovil pro případ nedůvodné reklamace povinnost spotřebitele hradit náklady takové reklamace, porušil tím povinnost uloženou v § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Náklady reklamace tedy nese prodávající. Spotřebitel jako slabší smluvní strana nesmí být takovým způsobem omezována v uplatnění svých práv z vadného plnění.