Právo na vaší straně

Reklamace dovolené: Nevyhovující doprava

22.10.2015

Storno zájezdu

Dobrý den, obracím se na Vás ohledně problému se zahraniční dovolenou. Dle propozic byl odjezd stanoven na 17:00. Ve stanou dobu autobus nepřijel a v podstatě po dobu cca 2 hod jsme nedostali žádnou oficiální informaci. Po dotazu k delagatce zájezdů bylo řečeno, že autobus je již před Plzní (cesta autobusů ústí nad Labem - Stříbro ). V cca 20:00 zaznělo, že má poruchu a najednou byl u Chomutova. Autobus byl nakonec pristaven cca 22:00. Po nasednutí byly některé sedačky hodně mokré, některé boční podpěry rukou nefungovali. Po rozjezdu začala téct na některých místech tekutina z klimatizace. Na další zastávce se problém vyostřil a někteří účastníci nechtěli v cestě tímto autobusem pokračovat. Po delší debatě naše děti odmítli do autobusů nastoupit a strachy breceli, že mají strach. Na zájezd jsme na konec neodjeli. Celkem nepokračovalo cca 20 lidí. Zájezd byl pořádán DDM mládeže s kterým máme smlouvu. Ten měl zájezd zajištěn přes CK. Mamé šanci na vrácení celé částky zájezdu cca 30 000. Náhradní autobus poskytnut nebyl. Cíl cesty Chorvatsko.

Vážený pane,

autobus, kterým jste měli cestovat na dovolenou, nebyl zjevně zcela v pořádku, v takovém případě můžete upozornit pořadatele na vady a ten by měl zajistit nápravu. Nestane-li se tak, máte právo na slevu z ceny zájezdu. Ve Vašem případě ovšem nedošlo k naplnění účelu, ani cíle cesty, je tedy otázkou, zda se dá vada, kdy z klimatizace tekla tekutina, považovat za tak podstatnou, že se nedalo v cestě pokračovat. Jednání, že v takovém případě odmítne zákazník vůbec se zájezdu neúčastnit je nestandardní, je tak sporné tvrdit, zda jste na takové jednání měl nárok. V každém případě pořadatel zájezdu nezajistil nápravu vad, a pokud by se prokázalo, že autobusem nebylo možné dále cestovat a zároveň nebyla zajištěna náhradní doprava, máte nárok na slevu z ceny zájezdu až do výše 100 %, neboť pobyt nebyl vůbec uskutečněn.