Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Nevyzvednutí objednaného zboží

10.7.2017

E-shop

Dobrý den, nevyzvedla jsem si objednané zboží z eshopu a požadují zaplacení nákladů na odeslání. To uznávám, je to ve smlouvě, ale není tam uvedeno kolik a chtějí 390,- za poštovné a balné. Zdá se mi to přemrštěné, když balík do ruky hmotnosti 0,41 kg stojí 128,- Kč. V objednávce uvádějí jen cenu zboží a dopravu ( s i bez DPH). Nyní vyhrožují ca 4000 za žalobu pro porušení Kupní smlouvy + další nemalé výdaje firmy spojené s vymáháním. Mají na toto nárok? Dle odpovědi z poradny Dtestu ne. Mohu Vám případně zaslat objednávku, kde mají toto rozepsané + podmínky kupní smlouvy. Nerada bych jim platila něco navíc, ale děsí mě ta žaloba. Na druhou stranu bych se nerada nechala ošidit. Moc děkuji za odpověď.

Vážená paní,

při uzavření smlouvy distančním způsobem, tedy například při koupi zboží v e-shopu, máte právo do 14 dní zboží vrátit bez udání důvodu (odstoupit od smlouvy). Prodávající si však v obchodních podmínkách může vyhradit, že zpětnou dopravu při nepřevzetí zboží/odstoupení od smlouvy hradí kupující. V praxi to znamená, že by měl zákazník odeslat zboží na své náklady zpět, což by ho určitě nevyšlo na bezmála 400 Kč. Vzhledem k tomu, že nemáme k dispozici obchodní podmínky prodávajícího ani znění kupní smlouvy nelze nyní určit další správný postup. Momentálně můžeme říci toliko, že postup prodávajícího není určitě úplně korektní.

S pozdravem Vaše nároky.cz