Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Od kterého data běží reklamační lhůta 30 dnů?

5.12.2018

Reklamace

Od ktereho data běži reklamacní lhůta 30 dnu. Oznamil jsem prodejci mailem, on odpovedel poslete poštou, poslal jsem 2.11 postou, vyzvedli 13.11. bez upozornení. Od te doby ticho. A jestě jeden dotaz, co znamena tvrzení " o reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří dnů" Dekuji za odpoved Milos V.

Dobrý den.

Obecně by měla reklamační lhůta běžet od oznámení vady, a to jakýmkoliv způsobem. Prodejci si ale často způsob oznámení reklamace vyhrazují ve svých obchodních podmínkách. Pokud Vám prodejce ve shodě s obchodními podmínkami oznámil, že reklamaci máte poslat poštou, tak lhůta běží až od doručení.

Tvrzení „o reklamaci musí být rozhodnuto ihned“ znamená v podstatě bezodkladně (hned jakmile to bude možné). Tvrzení „ve složitých případech do tří dnů“ znamená, že ve složitých případech má prodejce na rozhodnutí o reklamaci tři dny navíc.