Právo na vaší straně

Letecká doprava: Odškodnění za zrušení letu

30.1.2017

Zrušený let

Dobrý den, potřebovali bychom poradit, jak postupovat, když nám letecká společnost zrušila let. Měli jsme letět s Turkish Airlines 7.1. v 7:10 z Mahe do Istanbulu a pak do Berlína, ale letecká společnost let zrušila kvůli špatnému počasí. Vím, že v takovém případě dopravce kompenzaci nevyplácí, ale má podle EU 261/2004 povinnost informovat cestující o dalším postupu, postarat se o ne na letišti, nabídnout jim náhradní let nebo vrátit peníze za letenku. Ze strany Turkish Airlines s námi od zrušení letu nikdo nekomunikuje, nenabídl nám řešení ani nám neřekli žádné informace, protože na letišti Mahe nemají kancelář a nikdo nebyl kvůli zrušenému letu ani na přepážce a doposud nám na mezinárodní infolince ani pražské kanceláři nikdo nevzal telefon ani neodepsal na maily. Museli jsme volat českému prodejci letenek Student Agency, jestli by za nás nemohli situaci vyřešit, protože aerolinky se na nás ve všech ohledech zcela vykašlaly. Díky Student Agency polovina z nás letí domů 11.1. (o 4 dny později) a druhá polovina 14.1. (o 7 dní později). Kdybychom ale nepožádali o pomoc Student Agency, byli bychom bez jakýchkoliv informací a pomoci pořád na Seychellech a nedostali bychom od aerolinek vůbec náhradní let. Chceme od nich dostat odškodnění za porušení povinností podle článků 14, 9 a 8 směrnice EU 261/2004? Můžete nám s tím pomoci? Děkuji, Audiová

Dobrý den,

děkuji Vám za Váš dotaz. V případě zrušení letu má letecká společnost povinnost vrátit Vám cenu letenek, popřípadě Vás přesměrovat na jiný let. Dále Vám má být poskytnuta péče ze strany leteckého dopravce. Pokud takto neučinil, máte možnost domáhat se svých nároků. Těmito situacemi se primárně zabývá společnost Vaše nároky.cz. Neváhejte tedy bezplatně zadat případ k posouzení pomocí webového formuláře na stránkách společnosti Vaše nároky.cz

S pozdravem

Vaše nároky.cz