Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Odstoupení od smlouvy, koupě vozidla

8.9.2016

Odstoupení od smlouvy

Dobrý den Můj dotaz se týká nákupu automobilu hyundai, který jsem zakoupil v salonu hyundai jako úplně nové auto, asi před rokem, a jsou s ním stále problémy s motorem, který oni tvrdí, že nejde odstranit a že to mají někde napsané, že jsou tím chráněni, takže nemam nárok na reklamaci, ale tuto informaci, že auto není v pořádku, mi nikdo při koupi neřekl. Tak bych rád odstoupil od smlouvy, ale nevím jak na to, nebo jestli to vůbec jde. děkuji za odpověď

Dobrý den,

děkujeme za dotaz, nicméně jelikož jste problém na autě nijak blíže nespecifikoval, bohužel nejsme schopni Váš dotaz dostatečně posoudit. Navíc nezmiňujete, kdy a jakým způsobem jste auto reklamoval.

Obecně ovšem platí, že pokud je vada odhalena v prvních šesti měsících, existuje zákonná domněnka, že automobil nesplňoval ujednanou jakost již při převzetí. Dokazování je v této chvíli na prodejci.

Pokud se vada vyskytne v rámci zákonné 24 měsíční doby, je důležité odlišovat vady představující podstatné a nepodstatné porušení smlouvy – z toho se poté odvíjí Vaše práva. Pokud se jedná o podstatné porušení, máte právo:

  • na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci
  • na odstranění vady opravou věci
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny
  • odstoupit od smlouvy

V případě nepodstatného porušení můžete požadovat odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Trvejte na své reklamaci. Pokud bude mít Hyundai stále odmítavý postoj, neváhejte zadat případ na stránkách Vaše nároky.cz, kde se po dodání veškerých dokumentů můžeme pokusit situaci vyřešit za Vás.