Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Odstoupení od smlouvy s operátorem

16.10.2015

Odstoupení od smlouvy

Dobrý den, nevím, zdali mi budete moci odpovědět, ale zkus to. Zajímalo by nás, jestli je možné bezplatně odstoupit od smlouvy s tel.operátorem z důvodu více jak půlroční poruchy jejich vysílače. Již půl roku má obec, ve které bydlím, problém s voláním a půl roku je mi na infolince sdělováno, že se na odstranění závady pracuje. Z tohoto důvodu bych chtěla ukončit smlouvu, ale chtějí uhradit pokutu 1700 kč za předčasné ukončení. Mají na toto v tomto případě nárok? Děkuji za odpověď, s pozdravem V.

Dobrý den,

vše závisí na Vaší smlouvě s operátorem a k ní náležících obchodních podmínkách. V případě ukončení smlouvy může hrát roli například i to, zda je smlouva uzavřena na neurčito nebo na dobu určitou. U běžných smluv na dobu určitou standardně platí, že odstoupit od smlouvy bez sankce nelze a jedinou takovou možností je výpověď zpravidla nejpozději měsíc před skončením smlouvy, aby se předešlo jejímu prodloužení. U smluv na dobu neurčitou lze odstoupit obecně bezplatně.

Je běžnou praxí, že operátoři v obchodních podmínkách upozorňují na fakt, že pokrytí signálem není stoprocentní a předčasné ukončení smluv z tohoto důvodu, aniž by bylo nutno uhradit sankce, neakceptují. Pokud je však porucha natolik intenzivní, že Vám v podstatě znemožňuje službu čerpat, dalo by se snad namítat, že požadavek na uhrazení jakékoli sankce je v rozporu s dobrými mravy. Jak jsem již psal výše, záleží na ujednáních ve smlouvě a na okolnostech konkrétního případu.