Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Penále za nevyzvednutou reklamaci

27.7.2017

Reklamace zboží

Nevyzvedl jsem si ze záruční opravy tablet, který jsem reklamoval dne 8.8.2016. Muže si prodejce účtovat penále a jak to musí být smluvně v reklamačním protokolu ošetřeno?? Děkuji za odpověd. J. Heroudek

Vážený pane Heroudku,

V obchodních podmínkách či reklamačním řádu je možné sjednat, že po marném uplynutí lhůty k vyzvednutí zboží si prodávající účtuje částku za uložení věci nebo věc že věc prodá. V případě sporu ovšem prodávající musí prokázat, že Vás o připravení zboží k vyzvednutí skutečně informoval. Prodejce navíc může odmítnout věc vydat do doby, než mu vynahradíte účelně vynaložené náklady na úschovu věci.

S pozdravem, Vaše nároky