Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Poplatek při vrácení za porušení obalu zboží

24.11.2017

Vrácení zboží

Zakoupili jsme ve specializovaném velkoobchodu IP kameru. Po jejím vybalení jsme zjistili, že kolega objednal špatný model. Kameru jsme ani netestovali, pouze vrátili do původního obalu a poslali zpět. Prodejce odmítá vrátit plnou cenu (chce 10% storno poplatek) z důvodu porušení mikronálepky na krabičce. Bez porušení této nálepky totiž krabička nejde otevřít. Má nárok na toento storno poplatek?

Dobrý den,

zde je třeba definovat, zda kamera byla zakoupena v kamenné prodejně (tj. objednávka proběhla v kamenné prodejně, stejně jako vyzvednutí), nebo jste tuto zakoupili na internetu a pouze ji vyzvedli.

V prvním případě by nárok na vrácení z důvodu špatné objednávky nevznikal, neboť kupující měl možnost se s produktem seznámit, popř. se o něm nechat prodejcem informovat. Ve druhém případě můžete do 14 dnů bez udání důvodu od smlouvy odstoupit.

Žádný zákon ani předpis o vracení obalu nehovoří, a obal tudíž není při vracení podstatný. Jestliže navíc nelze zboží zkontrolovat jinak, než porušením ochranné nálepky, nejedná se o záměrné poškození, a proto prodejce nemá nárok na snížení ceny (a to ani v případě, že toto ustanovení má ve svých obchodních podmínkách, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení práv spotřebitele.

S pozdravem

Vaše nároky.cz