Reklamace/e-shopy:Prodej auta
1.7.2016
Dobrý den, prodala jsem 17 let staré auto (Smart, r. výr. 1999). Po více, než měsíci mi kupující stále neumožnil přepis auta a navíc po mně chce úhradu opravy motoru, kde se po ujetí 1000 km kupujícím údajně utrhla ojnice, udělala 2 díry do motoru a ještě zničila hlavu. Myslím si, že pokud je to všechno pravda, mohl se motor poškodit v důsledku agresivní jízdy, kterou mi zde při kontrolní projížďce před koupí auta kupující předvedl. Nyní po mně chce částečnou úhradu opravy motoru, nebo to chce řešit soudní cestou. Celé se mi to nezdá a navíc mi do dnešního dne, byť mi to jeho práv. zást. slíbil, neposlal plnou moc k převedení vozidla. Považuje to za skrytou vadu. Můžete mi poradit, co mám dělat? Děkuji N.
Dobrý den,
vše samozřejmě záleží na tom, zda byl kupující dostatečně seznámen se stavem vozidla. Pokud byl seznámen s tím, že stav vozidla je velmi špatný a je pravděpodobná oprava některých součástí vozidla, v takovém případě by na úhradu opravu motoru nárok mít neměl.
Pokud jste však vozidlo prodala s tím, že se jedná o bezvadné vozidlo, v takovém případě by se o skrytou vadu jednat mohlo.
Co se týče nepřevedení auta, pro tyto případy bývá v kupní smlouvě sjednána smluvní pokuta, aby donutila kupujícího včasný převod auta.
Zpět do Reklamace/e-shopy