Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: reklamace hodinek

20.11.2015

Reklamace zboží z internetu

Dobrý den,přítelkyně mi k Vánocům koupila na au... nové samonatahovací hodinky. Hodinky tedy došly asi po měsíci. Po internetu se uvádí, že by po ručním natažení měly fungovat min. den - dva bez pohybu. Mně přestaly fungovat po 3 hodinách klidu. Paní odmítá jakoukoliv domluvu a tvrdí, že jsou hodinky v pořádku. Dá se s tím něco dělat? Hodinky jsou údajně z USA, ale nepřišel mi jakýkoliv důkaz. Je možné to vyžadovat? A dá se s naší situací něco dělat?Děkuji,Jan R

Dobrý den,


v prvé řadě je potřeba určit, zdali byla věc na portálu Au... zakoupena (jako věc použitá) v rámci aukce (resp. inzerce) u prodejce nepodnikatele, nebo zda Au... zprostředkovalo uzavření kupní smlouvy mezi Vámi coby kupujícím a prodejcem podnikatelem. Je vhodné proto zjistit tyto informace z profilu prodejce.

U věcí zakoupených u nepodnikatele má kupující právo reklamovat pouze takové vady, které jsou na věci v době, kdy ji převezme (byť se projeví později), pokud na tyto nebyl prodejcem předem upozorněn. Vady se již nerozlišují na opravitelné a neopravitelné, ale na ty, které jsou nebo nejsou podstatným porušením smlouvy. V takovém případě má kupující právo žádat vrácení kupní ceny proti vrácení zakoupené věci.Reklamovat věc je možné i tehdy, neshoduje-li se s popisem.

Nákup (použitých) věcí se zde nijak zvlášť neliší od běžného prodeje v obchodě či e-shop. Odlišná jsou práva při reklamaci použitého zboží, kde zpravidla není možná výměna, a kupující má pouze právo na přiměřenou slevu. U použitých věcí může navíc prodejce zkrátit zákonnou lhůtu pro reklamaci na 12 měsíců.