Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Reklamace notebooku

26.6.2018

Reklamace Reklamace zboží

Dobrý den, na vánoce jsme koupili synovi v bazaru notebook, po 5 ´měsících se pokazil, při reklamaci / 6 měsíců podle slov prodávajícího na účtence nebylo uvedeno / nám bylo řečeno, že vyhořel harddisk a za to nenesou odpovědnost, ale jako dobrou vůli nám nabídli jiný. Byl o něco dražší, tak jsme rozdíl doplatili. Po 3 měsících tento notebook nefunguje / nerozběhne se harddisk/. Máme možnost reklamovat tento notebook a jaká je záruční lhůta. Prosím i číslo paragrafu, zákona. Děkuji

Dobrý den,

možnost reklamace se samozřejmě nevztahuje pouze na první věc, kterou jste si v obchodě koupili, ale i na další věci, které jste získali reklamací. Máte tedy možnost reklamovat i druhý notebook.

K samotné reklamační době – práva z vadného plnění trvají 2 roky od převzetí zboží (§ 2165 OZ), lze totiž předpokládat, že vada, která způsobila nefunkčnost harddisku, existovala už když jste si notebook kupovali. Tato dvouletá lhůta navíc běží až od převzetí zboží, takže od okamžiku, kdy jste převzali druhý notebook máte 2 roky na reklamaci jejích vad.

Určitou roli může také hrát, v jakém stavu byl notebook už když jste ho kupovali. Pokud by byl natolik starý a opotřebovaný, že by porucha tohoto typu byla pravděpodobná, mohl by se tímto prodejce bránit (§ 2167 OZ).