Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Reklamace vozidla z autobazaru

15.7.2016

Reklamace vozidla z autobazaru

Dobrý den, 5.6.2016 jsem koupil auto v Áčkách za 260 000,- tedy ne nejlevnější. Ještě není dokončen přepis, kolují doklady po úřadech. U auta praskla pružina závěsu předního kola po cca 1000 najetých km. Je nepojízdný.Vůz je pojištěn na mechanické a elektrické poruchy, ale jak jinak než že se na tuto závadu pojištění nevztahuje(vyjádření pojišťovny Carlife Garance) Auto nemám v úmyslu vracet, je mi také jasné, že to není vina autobazaru. Můj dotaz : Mám nárok na nějakou kompenzaci ze strany autobazaru na opravu ? Můžete mi poradit nějaký postup ? Děkuji O. H.

Prodávající odpovídá za vady, které má vůz k okamžiku předání, a to i kdyby se projevily později. V případě, že se do šesti měsíců od převzetí projeví vada, má se za to, že zde byla již v okamžiku koupě. Kupující má právo na to, aby byly předvedeny funkce vozu a aby byl překontrolován. Prodávající ale není odpovědný za závady uvedené v kupní smlouvě a zároveň za vady očividné a za vady, které vznikly běžným opotřebením. Pokud byste se rozhodl reklamovat vadu vozidla, autobazar musí prokázat, že vada na voze vznikla až po předání vozidla, a taková vada neodpovídá míře používání nebo opotřebení vozidla.