Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Reklamace WC v novostavbě

27.7.2017

Reklamace ostatní

Dobrý den, koupili jsme si byt, je to novostavba takže jsme první uživatelé. Aktuálně jsme po třetí reklamovali stejnou závadu týkající se WC, problém spočívá v tom, že po spláchnutí se při napouštění vody neuzavře ventil a tudíž voda protéká. Řešením je vždy zavřít vodu v celém bytě a čekat na opravu a když je vody potřeba tak nechat protékat (např. pokud potřebujeme prát). Jedná se o podomítkový splachovaní systém, takže nějak snadno si to sám neopravím. Tento problém nastává nahodile, každá oprava je pouze seřízení, které nic nevyřeší. Co lze v takovém případě adekvátně požadovat v rámci opravy? Např. můžeme chtít celou instalaci znovu přesto, že by to znamenalo stavební úpravy? Děkuji

Vážený pane,

V případě kupní smlouvy na nemovitost je záruční lhůta obecně 2 roky. Pokud během těchto let zjistíte problémy s nemovitostí, je prodejce povinen tyto odstranit. Ve Vašem případě by se zřejmě jednalo o nepodstatné porušení kupní smlouvy, máte proto nárok na opravu, nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě, že se na věci vyskytne 3krát stejná vada (pokud byla předtím 2krát uznána a opravena), máte právo na výměnu zboží, nebo na odstoupení od smlouvy. Veškeré náklady pak nese prodejce

S pozdravem, Vaše nároky