Právo na vaší straně

Letecká doprava: Stávka a občerstvení u zpoždění letu

27.6.2016

Zpožděný let

Dobry den, chci se zeptat, zda li mam narok na kompenzaci za zpožděný let z řima do prahy o cca 5 hodin udajne kvuli stavce v římě a Miláně. Let je pres Čsa. Velmi spatna komunikace, informace o zpozdeni nejasne. V prvnim telefonatu sdeleno ze nam tedy narok na jidlo at si vyzvednu voucher u jejich zastupcu. Zastupci o nicem nevedeli, poslali nas ke gatu, kde take nic nevedelu. Po dalsim telefonatu sdeleno ze jidlo neokazi zaridit, ze si muzu koupit sam, ale maximalni hodnotu jidla slecna nevi. Dekuji za radu co muzu dělat. Nelibi se mi absolutni neccinost a nevědomost Csa.

Dobrý den, jestliže byl let zrušen kvůli stávce, skutečně zde bohužel nárok na odškodnění nevzniká. Je však vždy vhodné si ověřit, zda skutečně došlo ke zrušení kvůli tomuto problému. Letecké společnosti někdy mylně uvádějí důvod zpoždění, aby nemusely kompenzace vyplácet. Doporučujeme proto oveřit si, zda v tu dobu skutečně stávka na daném letišti byla. Jestliže byl let zpožděn o více než dvě hodiny, máte vždy nárok na stravu a občerstvení. Konkrétní výše této kompenzace není stanovena, pokud Vám tedy letecká společnost nenábídla svůj voucher, bylo možné zakoupit stravu za Vaše finance a ponechat si účetneku. Pokud se bude jednat o příměřené náklady k době čekání, letecká společnost nemůže nic na požadavek o zaplacení účtenek namítat (pokud si tedy zakopíte na letišti večeri, neměl by být s proplacením problém, pokud byste však vykoupil například půlku Mc donaldu, možná by letecká společnost něco mohla namítat). Jednoduše řečeno, dopravce by Vám měl proplatit množství stravy, které je příměřené době čekání.