Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Úhrada opravy vady na ojetém autě

17.7.2017

Reklamace automobilu

Dobrý den, prodal jsem ojetý automobil (2003, 94 000 km). Kupující si auto prohlédl, projel se v něm a auto ode mě koupil. Po třech měsících se mi ozval, že mu z přední nápravy vychází nějaký zvuk a že po kontrole v servisu zjistil, že je problém s převodovkou. V době prodeje však žádný zvuk auto nevydávalo a já tutíž o žádném problému něvěděl. Pokud tedy vůbec v době prodeje s autem nějaký problém byl. Měl bych opravu zaplatit nebo bych se měl zachovat jinak? Děkuji za odpověď (Jsem fyzická osoba a prodejem aut se neživím.)

Vážený pane,

dle občanského zákoníku platí, že „projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí“. Toto jde samozřejmě rozporovat a z Vašeho popisu je evidentní, že automobil byl při převzetí bez vady, jelikož nevydával žádné zvláštní zvuky. Jestliže by zde vada byla, kupující si měl zvuku všimnout a ihned vadu vytknout, což neučinil. Nejlepším postupem je v této chvíli oznámit kupujícímu, že vada při převodu vlastnictví evidentně neexistovala a neuznáváte tedy jeho uplatnění práva z vadného plnění. Pokud Vám navíc nevytkl konkrétní vadu a nevybral si, jaké právo z vadného plnění požaduje (tedy např. slevu z kupní ceny) není třeba se znepokojovat.

S pozdravem Vaše nároky.cz