Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Vrácení zboží

25.9.2015

Odstoupení od smlouvy

Dobrý den,v létě jsem si přes internet koupila trampolínu.Přišla bez českého návodu a tak jsme jí postavili dle obrázků.Po měsíci se nám ohnula kovová konstrukce.Reklamaci neuznali,neboť jsme s ní prý museli špatně zacházet a nebo jí špatně složit! Po mém neustálém volání mi nakonec prý pan majitel pošle nově vyrobenou část zdarma....mezitím mi přišla na zpět ta poškozená(reklamovaná) část....prý aby mohli děti zatím skákat??!!Vše trvá přes dva měsíce a jsme stále bez nového dílu..Trampolínu jsme chtěli užít hlavně v létě a ne na zimu.Při posledním telefonátu mi paní řekla že na mně prostě asi jentak zapomněli,že se pokusí "něco" zjistit a ozve se....Opět nic....Chtěla bych se zeptat jestli je toto jednání správné...a pokud ne jestli mám nějaké nároky...třeba na úplné vrácení.Velice děkuji,K.Černá.

Dobrý den,

na zboží zakoupené na internetu se použijí ustanovení občanského zákoníku týkající se koupě zboží v obchodě. Dle § 2161 odst. 2, Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Vzhledem k tomu, že vada se projevila již po jednom měsíci používání, je na prodávajícím, aby prokázal, že trampolína nebyla vadná již při převzetí. Pokud byste se tedy rozhodla prodávajícího žalovat, je na něm, aby prokázal, že trampolína již byla vadná, a pokud toto neprokáže, bude výše uvedená domněnka naplněna.

V takovém případě máte například možnost požadovat dodání nové věci anebo její součásti. Pokud toho nebude prodávající schopen, potom máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

Současně pokud bude potvrzeno, že trampolína byla již vadná v okamžik předání trampolíny a prodávající nevyřídil reklamaci ve lhůtě 30 dní, máte také možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.

Výše uvedené případy však znamenají zdlouhavý proces a Vaším zájmem je co nejdříve problém vyřešit (i s ohledem na děti).

Pokud tedy prodávající slíbil, že zdarma dodá nový díl, být Vámi bych tento díl přijal a tímto by byla věc co nejrychleji vyřešena. Pokud však prodávající spolupracovat nebude, patrně se nevyhnete výše uvedeným postupům.