Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: vrácení zboží z eshopu

31.7.2015

Odstoupení od smlouvy do 14 dní

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak mám postupovat v případě, kdy jsem přes internet zakoupil sedací pytel. Poté co jsem ho na poště převzal a zaplatil jsem doma zjistil, že mi nevyhovuje a třetí den od převzetí jsem ho poslal zpět. Bohužel jsem s obalem pytle vyhodil i fakturu. Mám tedy jen doklad o zaplacení na poště a podací lístek o zaslání zpět do e-shopu. Emailem jsem s eshopem komunikoval, ale bylo mi sděleno, že k tomu aby vrátili peníze potřebují fakturu. Do dnešního dne, což je cca 2 měsíce po zaslání pytle zpět mi ještě peníze za něj neposlali. Jak mám tedy dále postupovat? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

především je nutné v takových případech jakkoli prokázat, že jste si uvedené zboží u prodejce skutečně zakoupil, k čemuž by měla stačit alespoň objednávka spolu s potvrzením o zaplacení. Ačkoliv je faktura v takovém případě nejprůkaznějším prostředkem, neměl by se na její absenci prodejce vymlouvat, neboť sám Vaši objednávku zajisté eviduje. Ve Vašem případě je nutné vyzvat prodejce, že jste v souladu se zákonem odstoupil od smlouvy ve 14 denní lhůtě od zakoupení zboží (viz podací lístek) a on je povinen Vám kupní cenu zboží vrátit. V případě záporného stanoviska Vám nezbyde nic jiného, než se obrátit na příslušný soud. Obrátit se s podnětem můžete i na ČOI, která však nebude řešit Váš soukromoprávní nárok, ale zahájí s prodejcem řízení, jehož výsledkem bude pravděpodobně sankce za porušení jeho zákonné povinnosti.