Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Záměna objednaného produktu za horší

16.3.2017

Chybná dodávka zboží

Dobrý den, přes internetový obchod jsem si objednal počítačový procesor. Dorazil mi výrobek stejné značky, ale výrazně horších parametrů, který je na první pohled stejný. O situaci jsem se tak dozvěděl teprve po jeho zapojení do PC. které ale proběhlo až po lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Existuje nějaká možnost, jak se domáhat nápravy? Děkuji.

Vážený pane,

v takovém případě je velmi důležité, odkud byl zmiňovaný procesor zakoupen.
Jestliže byl zakoupen z českého e-shopu (resp. e-shopu provozovaného českou společností), je třeba se řídit českým spotřebitelským právem, a tudíž by bylo možné podle § 1829 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů. Ve Vašem případě tato lhůta již vypršela. Náleží Vám však práva z vadného plnění. Je tedy třeba zboží reklamovat dle § 2165 a násl. občanského zákoníku. Na základě § 2169 tohoto zákona byste tak měl právo na dodání nového kusu, který by splňoval parametry zboží, které jste objednal. V případě, že by to nebylo ze strany prodejce možné, musel by Vám umožnit odstoupení od smouvy a navrátit kupní cenu. O něco hůře by situace byla řešitelná, pokud by se jednalo o zahraniční e-shop, který provozuje společnost se sídlem v EU. V takovém případě bychom Vám doporučili obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum. Jestliže by šlo o případ zakoupení procesoru od prodejce z Číny nebo jiné mimoevropské země, je taková situace v podstatě neřešitelná.

S pozdravem

Vaše nároky.cz