Reklamace/e-shopy:Zatajení skryté vady automobilu
30.6.2017
Dobrý den. Mám dotaz, který tu již byl. Koupil jsem auto, které zhruba po hodině jízdy začlo padat do nouzového režimu. Zjistil jsem to celkem pozdě ( až po 6 měsících ) cca 8 nebo 9 měsíc od zakoupení, protože jsem se s autem jen tak přesouval po městě a nejezdil jsem déle jak hodinu. Když jsem to začal řešit v servisech, tak všude mi bylo sděleno, že to auto už několikrát řešili s předchozím majitelem a nikdo nepřišel na závadu a tak pán toto auto prodával právě proto, že mu padá do nouzáku a nemůže se toho zbavit. Dokonce mám i nějaké napsané sms zprávy, od jeho kamarádů, kteří věděli, že pán to auto prodavá s tím, že to padá do nouzového režimu. A plno dalšího. Že mu tam vyhořela nějaká řídíci jednotka, že byl přehráván software v autě.. O tomto mě bývalý majitel vůbec neinformoval a ani to není zapsané ve smlouvě. Auto jsem koupil za 160 tisíc. Když jsem mu to řekl, tak mi chce nabídnout vyrovnání 100tis a auto si vzít na byznys ( asi ho prodat za dalších 160 ) jenže nechci přijít o 60 tisíc, když je prokazatelné, že o té závadě věděl. Tak dotaz zní, jestli mám nějakou šanci uspět i přes to, že je to déle, než půl roku? Někde jsem četl, že ze zákona je na skrytou závadu až 2 roky? Děkuji za odpověď. Tomáš Beran
Vážený pane Berane,
v případě, že se vada projevila až po takovéto době, jedná se i tak o skrytou vadu, o které Vás prodávající neinformoval. Pokud máte sms zprávy apod., využijte tyto jako důkaz proti prodávajícímu s tím, že nárokujete navrácení plné částky za vůz, popř. že žádáte opravu předmětného problému na náklady prodejce. Jestliže ani poté nebude prodávající ochotný na toto přistoupit, obraťte se na naši společnost a my Váš případ zdarma posoudíme. Pokud to uděláte, přiložte prosím veškeré dokumenty týkající se případu a vynasnažte se i domluvit s pracovníky autoservisu nebo kamarády prodejce, aby Vám podepsali výpověď o tom, že prodávající o stavu vozu věděl.
S pozdravem,
Vaše nároky
Zpět do Reklamace/e-shopy