Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Zboží nemá požadované vlastnosti

20.6.2015

Vrácení peněz

Dobrý den.13.5.2015 jsem si koupila zlatí řetízek o délce 55 cm v Č. Budějovicích.Během 5ti týdnů se řetízek vytáhl na 62 cm. Řetízek jsem reklamovala s tím, že žádám vrátit peníze z důvodu, že zboží nemá požadované vlastnosti. Reklamace byla zamítnutá a tak jsem požádala o nové posouzení reklamace. Řetízek byl poslán do Zlína,kde má firma sídlo a reklamace byla opět zamítnuta z důvodu mechanického poškození řetízku a nabídli mi zkrácení na původních 55 cm za 150,- Kč. Řetízek stál 2.890,- Kč. Můžu se proti tomuto rozhodnutí nějak bránit?

Dobrý den,

odmítá-li prodejce, u kterého jste zboží zakoupila, reklamaci zboží, nezbývá Vám nic jiného, než si nechat vyhotovit znalecký posudek. Stanoví-li tento posudek, že nedošlo k mechanickému poškození a že je předmět koupě opravdu vadný, můžete pak zboží reklamovat spolu s tímto znaleckým posudkem a požadovat odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny. Samozřejmě můžete v takovém případě požadovat po prodejci i proplacení nákladů, které jste vynaložila na vyhotovení znaleckého posudku. Vzhledem k ceně řetízku a nákladnosti výše popsaného postupu bych ale uvažoval nad tím, jestli nemám přistoupit na návrh prodejce, byť to není rozhodně ideální a fair řešení.