Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Zjištěné závady na automobilu po jeho koupi

20.3.2017

Reklamace automobilu

30.1 2017 jsem koupil ojetý vůz Audi A3. Hned druhý den jsem volal prodejci ( autoservis) že v motoru do 2000 otáček, něco nepříjemě klepe. Prodávající se k tomu nevyjádřil a já mu sdělil že zajedu do servisu, aby zjistili závadu což sem dnes učinil. Byl jsem ve dvou servisech, poslední autorizovaný servis Audi. V obou mi nezávisle na sobě řekli, že zjistili tři závady o kterých prodávající musel vědět a že se nestaly v posledních pár dnech. V první řadě že spojka je zralá na výměnu, že v ní rachtá a klepaní že vzniká vyrovnáváním vibrací dvouhmotnostního setrvačníku (jestli sem dobře pochopil) což by taky být nemělo. Dále bylo zjištěno, že vůz je bouraný na levé světlo a masku a porucha ostřikovače zadního okna. Při diagnostice bylo zjištěno že motor je v naprostém pořádku. Vůz už je pojištěný a přihlášený do provozu. Poraďte prosím jak se mám zachovat a co mám dělat ? Děkuji předem za odpověď. M. Svoboda

Vážený p. Svobodo

Záleží hodně na tom, jak byl vůz popsán v nabídce prodejce a jaké vlastnosti vozu byly garantovány v kupní smlouvě. Pokud vůz neměl dohodnuté vlastnosti, tzn. prodejce např. garantoval, že je nebouraný, ačkoliv dle zjištění nebyl, jedná se o porušení smluvní povinnosti a prodejce má ze zákona povinnost opravu na vlastní náklady provést, popř. Vám udělit přiměřenou slevu z kupní ceny vozu. Vymáhat můžete navíc i finance vynaložené v servisech a za posudky o stavu vozu, jež byly vyhotoveny v těchto servisech (všechny tyto pečlivě uchovejte, stejně tak jako kupní smlouvu, popř. i screen shot vozu na stránkách prodejce/popis vozu, jež bývá umístěn za předním oknem při vystavování vozu. V případě, že se rozhodnete uplatnit tyto nároky, nebojte se obrátit na naši firmu, která Vám s tímto ráda pomůže. Stačí vyplnit el. formulář na našich stránkách a naši právníci případ posoudí na základě všech dostupných informací.

S pozdravem

Vaše nároky.cz