Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Znovu posouzení reklamace

8.11.2016

Neuznaná reklamace

Reklamovala jsem boty, ale reklamace nebyla uznána. Domluvili jsme se na znovu posouzení stavu obuvi. Je nějaká doba, do které musí dát prodejce vyjádření? Prý už tam žádná doba není a může to trvat měsíce.

Dobrý den,

podle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající nebo jím pověřený pracovník povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, vždy však nejpozději do
třiceti dnů ode dne jejího uplatnění kupujícím. Prodávající se může se spotřebitelem dohodnout na lhůtě delší. Jestliže prodejce reklamaci přijme, ale nevyřídí dle vašich představ (tzn. odmítne plnění ze záruky), nemáte jinou možnost, než si opatřit důkazní materiál např. ve formě znaleckého posudku a v posledním případě se obrátit na soud.