Právo na vaší straně

Letecká doprava: Zrušený let 6 dní před odletem

25.11.2016

Zrušený let

Dobrý den, letecká společnost mi v pondělí před odletem oznámila, že ruší můj nedělní let, tj. 6 dní před odletem. Prý mám vyčkat několik dní na rebooking. Nabízí možnost zrušení rezervace a vrácení peněz. Nemám problém let zrušit a koupit jiný jinde, pokud nenajdou alternativní prakticky ve stejném termínu, ale čekat několik dní mi připadá dlouhé, navíc alternativní lety jsou v tuto chvíli významně dražší. Jak dlouho tedy mám čekat na rebooking od původního dopravce? Pokud bych měl koupit dražší let, určitě bych chtěl dosáhnout na kompenzaci. Přikládám i informaci z letecké společnosti. Děkuji Michal Bureš --- Hello, Please note that your flight has been cancelled due to changes to our schedule. Over the next few days you will be rebooked on the next available flydubai flight to the same destination. You will receive an updated booking receipt by email once you have been rebooked. If the alternative booking isn?t convenient, please call your Travel Agent or the flydubai Contact Centre on 600 54 44 45 within the UAE or +971 600 54 44 45 outside the UAE to discuss rebooking options. If you would prefer a refund, please write to letstalk@flydubai.com.

Dobrý den,

pokud Váš let odlétal ze země EU, nebo ze země mimo EU a byl operován dopravcem EU, máte právo na výběr ze tří možností - náhrada ceny původní letenky, pokud let již neslouží k účelu, který měl, přesměrování za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na Vaše cílové místo určení, popřípadě přesměrování na cílové místo určení v pozdější době podle Vašeho přání. Pokud došlo ke zrušení letu 6 dnů před jeho konáním, nárok na kompenzaci 250-600 EUR poté máte v tom případě, že Vám letecká společnost nenabídne jiný let s odletem nejdříve 1 hodinu před a příletem nejpozději 2 hodiny po plánovaných časech odletu a příletu u původního letu.

Pokud byste si musel případně kvůli zrušení sám koupit jiné letenky (nebo Vám propadlo již zaplacené ubytování v cílové destinaci) a vznikla Vám takto finanční škoda, šlo by ji nárokovat dle Montrealské úmluvy. Dopravce však není povinen kompenzaci a případné náklady vzniklé se zrušením letu platit v případě mimořádných neovlivnitelných okolností. Jestliže se domníváte, že Vám nárok na finanční odškodnění přísluší, naše společnost Vám ve vymáhání dlužné částky ráda pomůže.