Právo na vaší straně

Letecká doprava: Zrušený let kvůli stávce pracovníků

31.3.2017

Zrušený let

Dobrý den, rád bych věděl jestli mám nárok na náhradu co se tyče dovolené (letenky+hotel) přes pelikan.cz, odlet do Benatek v pořadku, další den volání od pelikana že aerolinka, (easyjet) zrušila let z Benatek do Prahy, že hledájí jinou možnost,poslali mi letenku jinou z Milana do Prahy ve stejný den jak jsem měl odletět z Benatek a vlakový listek z Benatek do Milana (pro 2 osoby), spoj mezi nadřaži v Milaně a letišti v Milaně na vlastních nakladech řekli mi po telefonu. Večer poslali mail že aerolinky italské zrušili lety kvůli stavce pracovníků, i když easyjet není italská aerolinka. Rád bych věděl jestli mám nárok na nějakou kompenzaci kvůli vzniklým problemúm a nepohodlnosti s přesouváním vlakem a pak na letišti když zpatěčný let měl být přímy a pohodlný z Benatek, navíc jízdenky mezi nadřažím a letišti stali dohromadý 26 Eur a i to bych mohl chtít po cestovce zpátky. Jakou mám šanci? Vím že když aerolinka ruší letenky den předem což je tento případ náhrada může být až 300 eur, v tomto případě cestovka našla jinou možnost a přepřavili jsme se ve stejným den ale v 11 hodin večer, původně jsme měli být v Praze v 16:20. Děkuji.

Dobrý den,

jistě máte nárok na proplacení nákladů na cestu z Benátek do Milána od cestovní kanceláře. Co se týče náhrady za zrušení letu, tato povinnost se vtahuje pouze na provozovatele aerolinek, nikoliv na cestovní kancelář. Navíc pokud byl let opravdu zrušen kvůli stávce, jedná se o situaci, kterou letecký dopravce nemohl očekávat, a proto zde nárok na kompenzaci ani nevznikne. Nicméně můžete zkusit případ zadat na webových stránkách Vasenaroky.cz, kde můžeme tuto situaci důkladněji posoudit.