Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Ztráta záruky při mechanickém poškození

9.4.2018

Reklamace

Dobrý den, před zhruba 2 měsíci jsem si pořídil nový mobilní telefon. Po nějaké době jsem si všiml, že displej má vadu v podobě fleku cca 4x4mm pravidelného čtverce - vadné pixely/podsvícení/bůhvíco. Bohužel než jsem stihl telefon reklamovat, podařilo se mi poškodit přední sklo telefonu (v rohu drobná prasklina). Už na reklamaci v eshopu mě odmítli s tím, že zboží je mechanicky poškozené a tedy jsem přišel o záruku a zboží nemůžou přijmout. Vada, kterou chci reklamovat nemá nic společného s mech. poškozením a mělo by se na ní pohlížet jako na vadu, která byla už při koupi - tudíž opět mech. poškození na to nemůže mít vliv. Podotýkám, že mech. poškození je minimální. Nějaká možnost jak se bránit? Nejde mi o moje prasklé sklo, ale o vadný displej a hlavně o výrok - "při mech. poškození ztrácíte záruku". Děkuji, Michal

Dobrý den,

dle Vašeho popisu se obávám, že se jedná o tzv. zjevnou vadu, u které již nelze reklamaci uplatnit, pokud jste vadu prodejci nevytkl bezodkladně, neboť tuto vadu jste při vynaložení řádné pozornosti pravděpodobně měl možnost zjistit již při zakoupení telefonu. Pokud jste vadu displeje uplatňoval jako vadu skrytou, která existovala již v době zakoupení telefonu, avšak která se projevila později a nemohl jste ji tak odhalit již při zakoupení telefonu, byla by takováto reklamace oprávněná, nicméně takové prokazování by ve Vaší situaci již bylo spojeno se značnými obtížemi - že vada displeje nemá souvislost s mechanickým poškozením telefonu. To už by pravděpodobně musel posoudit znalec.

S pozdravem,

Vaše nároky.cz