Právo na vaší straně

5 situací, kdy žádat o odškodnění na dovolené s cestovkou

15.8.2019

RADY A TIPY

Dovolená s cestovní kanceláří nemusí být vždy podle vašich představ. Pokud však cestovní kancelář nesplnila, co slíbila, máte nárok na odškodnění. Přečtěte si, ve kterých situacích máte největší šanci získat finanční kompenzaci.

Jiný hotel

Dostali jste jiný hotel, něž jste si v katalogu nebo na webových stránkách cestovní kanceláře vybrali? Pak máte nárok až na 25% slevu z celkové ceny zájezdu.

RADA: Při podpisu smlouvy si vždy dejte pozor, aby vámi vybraný hotel byl ve smlouvě o zájezdu zapsán.

Zkažené jídlo

Pokud vám bylo na dovolené v hotelu v rámci stravovacího programu servírováno zkažené jídlo, ze kterého jste měli zdravotní problémy, vzniká vám nárok až na 30 % z ceny, kterou jste za dovolenou zaplatili.

RADA: Zajistěte si od tamního lékaře potvrzení o způsobených zdravotních komplikacích a vše nahlaste delegátovi.  

Chybějící bazén

V případě, že jste si vybrali hotel s bazénem, ale bazén byl zrovna v rekonstrukci nebo z jiného důvodu se v něm nedalo koupat, můžete mít nárok na kompenzaci ve výši až 20 % z ceny zájezdu.

RADA: Jakmile tento nedostatek hotelu zjistíte, nahlaste jej delegátovi a nechte si od něj podepsat protokol o reklamaci zájezdu.

Chybějící balkon či výhled na moře

Pokud jste si zaplatili za výhled na moře nebo balkon, ale váš hotelový pokoj toto nesplňoval, můžete získat až 15 % z ceny dovolené zpět.

RADA: Pochybení ihned nahlaste delegátovi a nechte si od něj podepsat reklamační protokol. Nevyhovující výhled či chybějící balkon můžete také zdokumentovat pomocí fotografií či videozáznamu.

Zpožděný nebo zrušený let

Při zpožděném nebo zrušeném letu vám může vzniknout nárok na odškodnění 250 – 600 €, tedy v přepočtu až 15 000 Kč.

Toto odškodnění však nežádejte po cestovní kanceláři, ale po letecké společnosti!Může za zpožděný let cestovka nebo dopravce?

RADA: Při zpožděném letu si uschovejte letenky či palubní vstupenky a vyfoťte si odletovou tabuli. Při zrušeném letu si uložte komunikaci, ve které je vám bylo zrušení leteckou společnosti či cestovní kanceláří oznámeno.

Chcete získat odškodnění bez starostí?

Chcete získat finanční kompenzaci za změnu hotelu, zkažené jídlo nebo zrušený či zpožděný let, ale nechce se vám reklamace řešit nebo na to jednoduše nemáte čas? Pak stačí vyplnit formulář na našich webových stránkách a my vám pomůžeme peníze získat.

Vyplnit formulář
 

POZOR: Dovolenou je potřeba bez zbytečného odkladu u cestovní kanceláře po skončení zájezdu písemně reklamovat.