Právo na vaší straně

Pojištění mobilního telefonu většinou platí jen na nepředvídatelné poškození

30.1.2018

RADY A TIPY

Zejména při koupi dražších mobilních telefonů si lidé často zařizují jejich pojištění a očekávají, že při rozbití telefonu jim pojistka pokryje všechny náklady na opravu či na pořízení nového přístroje. Ve skutečnosti ale pojištění mobilního telefonu většinou pokrývá jen jeho nepředvídatelné poškození a výjimek může být ve smlouvě více.

Kupujete-li si nový telefon, určitě vás neminou úvahy o pořízení pojištění mobilního telefonu. Zpravidla vám ho nabídne prodejce hned v prodejně při koupi, zde byste však měli dodržovat stejně jako kdekoliv jinde jedno základní pravidlo – pečlivě si přečíst smlouvu o pojištění mobilního telefonu. V té je totiž vždy uvedeno, jaké situace spadají do výjimek z pojištění a kdy vám tedy nebude reklamace z pojištění proplacena.

Rozbití mobilního telefonu – kdy platí pojištění?

U nejrozšířenějšího typu pojištění obecně platí, že se na něj vztahuje pouze poškození, které vznikne nahodile. „Vždy musí jít o situaci, kdy vlastník mobilu nemohl jeho poškození předvídat. Typicky jde třeba o situace, kdy uživateli vypadne mobil z ruky poté, co do něj vrazí náhodný kolemjdoucí,“ vysvětluje spolupracující advokát.

Reálně pojišťovny samy od sebe uznávají jen minimum případů rozbití mobilního telefonu a snaží se téměř jakékoliv okolnosti podřadit pod předvídatelnou situaci a zákazníkovi nic neproplatit. Pokud ale máte pojištění na telefon smluveno a poškození odpovídá smlouvě, neváhejte se se svým nárokem obrátit na právníka nebo přímo na společnost Vaše nároky.cz. 

Pojištění mobilních telefonů – co nekryje?

Mezi typické výluky z pojištění pak patří poškození, které nemá vliv na funkčnost telefonu či poškození vzniklé běžným opotřebením nebo špatnou údržbou. Ve smlouvě ale může být uvedeno cokoliv dalšího. Pojištění také většinou nepokrývá ztrátu zařízení či poškození malým dítětem nebo domácím mazlíčkem.

Často skloňovaným výrazem v souvislosti s rozbitým telefonem bývá „pojištění na blbost“. Pod tímto výrazem se však často skrývá pojištění odpovědnosti zaměstnance za škodu způsobenou zaměstnavateli a rozbití telefonu tak běžně nepokrývá.

Kdy je nárok na proplacení celého telefonu?

Pokud vám bude uznáno pojistné plnění, může se také stát, že vám pojišťovna zaplatí celou cenu mobilu. To se stane v případě, že není možná oprava nebo by nebyla účelná a nebylo by ani možné dostat nový model. Musíte ovšem počítat s tím, že částka, kterou obdržíte, bude odpovídat aktuální hodnotě mobilu. Ta se od okamžiku koupě každý měsíc snižuje o tři procenta. Z vyplacené částky také mohou být strženy peníze za spoluúčast na poškození.

Zaplatili jste si pojištění mobilu a pojišťovna vám po jeho rozbití nechce poskytnout plnění? Pokud se domníváte, že jste v právu, obraťte se na nás. Stačí zadat případ k posouzení zdarma.

VYPLNIT DOTAZNÍK PRO POSOUZENÍ PŘÍPADU