Náhrada škody za štěňata

Chovatelka* psů, která vlastní i chovnou stanici, si na konci roku 2015 objednala krmivo pro štěňata. Štěňata, kterým bylo jídlo určeno, měla na trhu poměrně vysokou cenu. Jedno štěně mělo hodnotu přes deset tisíc korun. Majitelka jim proto chtěla dopřávat to nejlepší. Krmivo, které objednala, obsahovalo různé druhy masa a mělo být pro malé psy ideální stravou. Bohužel se ukázalo, že opak byl pravdou.

Noc po prvním podání krmiva se u jednoho štěněte objevila nevolnost a malátnost, chovatelka proto okamžitě vyhledala pomoc veterináře. Následně začalo mít problémy i druhé ze štěňat, paní jej rovněž vzala na veterinární stanici. Po několika hodinách se stejné komplikace projevily i u psa třetího. Veterinář i chovatelka se snažili dělat, co mohli, dvě štěňata však nakonec musela být utracena a jedno má doživotní zdravotní následky.

Majitelka psů nechala u dvou uhynulých štěňat provést pitvu, aby zjistila, co bylo příčinou jejich zdravotního stavu. Pitva zjistila, že se jednalo o bakterii, která se rozšiřuje ze špatně upraveného masa. Jelikož chovatelka psům nepodávala nic jiného, než pouze zakoupenou stravu od jednoho výrobce, měla ohledně viníka jasno.

Výrobce závadného krmiva však vinu omítal, a proto se paní obrátila na naši společnost. Nyní její případ řešíme, a pevně doufáme, že dosáhneme spravedlnosti.

Příběh chovatelky byl také zveřejněn na odborném portále Faei.cz. Přečíst si jej můžete zde: Krmení pro psy od „zaručeného“ dodavatele kosilo štěňata jedno po druhém

*Chovatelka si přála zůstat v anonymitě

 

Ikona Máte zájem o zasílání aktualit, tipů a rad?

Zpět na seznam
Novější: Nevyplacená mzda od zaměstnavatele. Jak postupovat?
Starší: Reklamace práce řemeslníka: Co dělat, když nejste spokojeni?