Pojišťovny často trestají ty, kteří nehodu nezavinili

V České republice se denně přihodí stovky nehod. Bohužel mnoho řidičů, kteří si poctivě platí havarijní pojištění a povinné ručení, nedostanou odškodnění, na které mají po autonehodě nárok. Pojistné plnění navíc často odmítají platit zejména pojišťovny, u kterých má viník povinné ručení. Paradoxně jsou tak nejvíce trestáni ti řidiči, kteří nehodu nezavinili.

Nechce pojišťovna po nehodě platit? Pomůžeme!

TYPICKÝ PŘÍKLAD POŠKOZENÉHO ŘIDIČE

Do řidiče nabouralo jiné vozidlo, protože mu nedalo přednost v jízdě. Oprava poškozeného automobilu řidiče stála 80 000 Kč. Řidič proto všechny potřebné dokumenty i faktury od autoservisu předal pojišťovně viníka a čekal na vyplacení pojistného plnění z povinného ručení. Pojišťovna viníka však poškozenému řidiči vyplatila jen 40 000 Kč. ⇒ Řidič, který nehodu nezavinil a dodržel všechny předpisy, musel ze svého zaplatit 40 000 Kč.

HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ NENÍ VYJÍMKOU

I když častěji dochází ke krácení či zamítnutí plnění z povinného ručení, s odmítavým stanoviskem pojišťovny se samozřejmě setkávají i řidiči, kteří autonehodu zavinili. Pokud si však viník nehody poctivě platil havarijní pojištění, má na vyplacení plného pojištění také nárok.

Nejčastější důvody, na které se pojišťovny vymlouvají, jsou pak stejné u havarijního pojištění i povinného ručení.

 

Jaké jsou nejčastější výmluvy pojišťoven po autonehodě?

► AMORTIZACE

Ke krácení pojistného plnění došlo z toho důvodu, že se řidič údajně obohatil tím, že mu byly do automobilu nainstalovány nové díly, i když ty poškozené byly již několik let staré. → Nesmyslná výmluva. Automobil, který byl nabouraný, již nikdy nebude mít na trhu takovou hodnotu, jako před nehodou. O obohacení proto nemůže být řeč.

► JINÝ PRŮBĚH NEHODY

Autonehoda se dle pojišťovny stala jinak, než popisují její účastníci. K poškození automobilů údajně nemohlo dojít popsaným způsobem, a proto pojišťovna vyplacení peněz zamítá. → Argumentace výsledku šetření často stojí pouze na stanovisku likvidátora a nebere v potaz další aspekty, jako výpovědi svědků, zápis od policie apod.

► PŘÁTELSKÉ ČI RODINNÉ VAZBY

Účastníci nehody jsou příbuzní, známí, kamarádi nebo kolegové, proto je dle pojišťovny možné, že celá autonehoda je předem domluvená. → Pojišťovna nemůže zamítnout vyplacení pojistné plnění jen proto, že se účastníci nehody znají. V takovém případě by pak například pojištění na menších vesnicích ztrácelo smysl.

 

Jak postupovat, pokud s pojišťovnou nesouhlasíte?

  • Proti rozhodnutí pojišťovny se odvolejte. Vypište všechny důvody, které argumentují proti výsledku šetření a podložte je důkazy (posudek znalce, protokol od policie, výpovědi svědků, zprávu z autoservisu apod.).
  • Pokud pojišťovna plnění krátí či zamítá i po odvolání, nebojte se odvolat znovu. Pojišťovny často pouze klienta zkouší, zda vytrvá.
  • Jestliže pojišťovna odmítá plnit i po několika urgencích, obraťte se na právníka nebo přímo na Vaše nároky.cz, u nás za právníka totiž neplatíte.
  • Právník by měl protistranu prvně vyzvat mimosoudně pomocí předžalobní výzvy.
  • Pokud pojišťovna nebude na výzvu reagovat nebo bude reakce zamítavá, nezbývá nic jiného než předat řešení sporu k soudu.

 

Ve sporu s pojišťovnou vám pomůžeme!

U nás za právníka neplatíte, neplatíte dokonce ani náklady soudu či případné úhrady protistraně. Jedinou naší odměnou je předem dohodnutá provize. Podívejte se na náš ceník.

Je to jednoduché stačí vyplnit online dotazník a přiložit příslušné dokumenty. Zdarma pak naši spolupracující právníci posoudí, zda vám jsme schopni pomoci.

Nenechte si jednání pojišťovny líbit! Pomohli jsme již tisícům lidí a postavíme se za i vás!

Zadat případ pro posouzení zdarma

Zpět na seznam
Novější: Při zpoždění letu kvůli technické závadě vzniká cestujícímu nárok na odškodnění
Starši: Na co máte nárok, když vás zaměstnavatel vyšle na služební cestu?