Tři nejčastější výmluvy pojišťoven u pojištění vozidel

Odmítla Vám pojišťovna vyplatit pojistné plnění po dopravní nehodě nebo jej značně krátila? Nejste sami. Vybrali jsme pro Vás 3 výmluvy, které pojišťovny udávají, aby nemusely platit.

1. Nehoda se nestala tak, jak tvrdíte

Běžnou výmluvou pojišťovny u dopravní nehody je, že podle jejího šetření se autonehoda nestala tak, jak popisujete. Na základě toho Vám je zcela zamítnuto pojistné plnění, a to i přesto, že oba účatníci nehody tvrdí, že se škodná událost stala tak, jak bylo popsáno. Někdy dokonce nepomůže ani potvrzení o dopravní nehodě od příslušníků policejních sil.

Nenechte si to však líbit! Pokud se nehoda opravdu stala tak, jak popisujete, ale pojišťovna jí neuznává, trvejte si na svém a případně se obraťte na právníka.

2. Novými díly došlo k zhodnocení vozidla

Představte si, že do Vás nabourá jiný řidič, který plně uzná, že je viníkem autonehody. Společně vše sepíšete a odvezete vozidlo do servisu. Po měsíci si vozidlo ze servisu vyzvednete i s fakturou za opravy, která je pěkně vysoká. Vše potřebné pošlete na pojišťovnu…

A ejhle, pojišťovna Vám po několika dnech oznámí, že Vám pojistné plnění krátí o několik tisíc, protože Vám do vozidla po opravě nainstalovali nové díly.

Dále čtete, že novými díly došlo ke zhodnocení Vašeho automobilu, protože před nehodou byly díly již opotřebované. Takže paradoxně zaplatíte ze svého za to, že do Vás někdo naboural a auto muselo být opraveno. Jedná se o výmluvu na tzv. amortizaci a pojišťovny takto krátí pojistné plnění i o desítky tisíc.

Nenechte se ošálit, na takovéto jednání nemají pojišťovny nárok. Nejenže se hodnota vozidla po nehodě automaticky snižuje, takže o obohacení majitele určitě nejde, ale je v rozporu s dobrými mravy, aby ten, který autonehodu nezavinil, doplácel na chybu viníka, což před několika lety potvrdil i Ústavní soud.

3. Nezaplatíme, protože znáte druhého řidiče

Méně častým, o to však podivnějším důvodem, proč byl Váš nárok zamítnut je, že se údajně s druhým účastníkem nehody znáte.

Ať už to tak je, či nikoliv, pojišťovna nemůže na základě tohoto tvrzení pojistné plnění odmítnout. Bylo by to možné pouze ve chvíli, kdy by byla schopna dokázat, že jde skutečně o pojistný podvod, tedy, že byla dopravní nehoda nafingovaná.

Pokud však toto nedokáže, nemůžete být trestáni. Autonehody tohoto typu se navíc na vesnicích stávají celkem často. Trvejte na vyplacení pojistného plnění v plné výši.

Jak řešit spor s pojišťovnou?

Jestliže nejste s šetřením pojišťovny spokojeni, vždy se odvolejte a žádejte přezkoumání, pokud ani tehdy pojišťovna Váš nárok na vyplacení pojistného neuznává, kontaktujte právníka.

Nebo se obraťte na Vaše nároky.cz. U nás za právníka neplatíte. Pokud chcete od pojišťovny získat své peníze, ale nechcete platit spoustu peněz právníkům, předejte případ naší společnosti a my vše vyřešíme za Vás. Výhodou našich služeb je, že u nás po celou dobu neplatíte žádné poplatky, naší odměnou je pouze provize max. 25 % ze získaného odškodnění pouze v případě, že se nám spor podaří vyhrát.

ZADAT PŘÍPAD K POSOUZENÍ ZDARMA

 

Ikona Máte zájem o zasílání aktualit, tipů a rad?

Zpět na seznam
Novější: 3 věci, které můžete dělat, když se Vám zpodí let
Starši: Reklamovat můžete i papouška, krmivo pro psy nebo špatnou práci veterináře